Borderline - Dessa vackra häst
Unge John Grady (Damon) har alltid velat ha ett cowboyliv och ger sig av till en hacienda i Mexiko. Medan John är där påbörjar han en passionerad romans med den förtrollande Alejandra (Cruz), vilket gör hennes mäktige far mycket missbelåten. Deras olovliga affär är dömd från början och kulminerar i mord och svek och den unge John ställs inför det slutliga testet på inre styrka och motståndskraft.