Born to Ride
Han föddes för att bryta mot reglerna. John Stamos och Teri Polo i berättelsen om en vanvördig motorcyklist som misstros av en armé i krig som behöver en man som föddes för att köra motorcykel. Andra världskriget. USA:s kavalleri har utbildats för att strida på hästryggen men är nu en kår av enkla mål i ett modernt krig. För att omskola sina mannar att strida och köra motorcykel under ett viktigt uppdrag i Spanien rekryterar kapten Jack Hassler (John Stockwell) Grady Westfall (Stamos). Westfalls kaxighet retar Hassler, och en ömsesidig motvilja växer till öppen rivalitet när de två tävlar om Beryl Ann Devers (Polo) känslor. Men antipatin mellan de två avdunstar i strid när de två männen inser att de behöver varandra för att besegra fienden och överleva kriget.