Captain America: The Winter Soldier
I Marvel’s “Captain America : The Winter Soldier” återser vi Steve Rogers, även kallad Captain America, som efter de omvälvande händelserna i New York med Avengers lever ett stillsamt liv i Washington D.C. där han försöker anpassa sig till det moderna samhället. Men när en kollega från S.H.I.E.L.D. blir attackerad dras Steve in i en komplex händelsekedja som hotar världens existens. Tillsammans med Black Widow kämpar Captain America för att avslöja den ständigt växande konspirationen samtidigt som han hela tiden måste slåss mot lönnmördare som är utskickade för att tysta honom. När den onda planen avslöjas i sin helhet tar Captain America och Black Widow in en ny medhjälpare, Falcon. Men snart förstår de att de har en oväntad och maktfullkomlig fiende emot sig - Winter Soldier.