Children of Men
London, 2027. Det var nitton år sedan ett barn senast föddes och med varje år som går kommer människosläktet allt närmare slutet. De flesta människor väljer att anamma det oundvikliga och drar sig mot separatism, laglöshet och extremiströrelser, medan andra slåss för en enad planet och för den snabbt krympande mänsklighetens rättigheter. Regi: Alfonso Cuaron. I rollerna: Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine, Chiwetel Ejiofor m.fl.