Clarence, the Cross-Eyed Lion
Kungen av djungeln behöver glasögon! På ett afrikanskt djurcentrum, presenterar familjeäventyret som inspirerade TV-serien Daktari, en tapper veterinär (Marshall Thompson), hjärtlösa gorillajägare, tuffa situationer, massor av skratt och några av de mest förtjusande djur som någonsin fått full pott på sin provspelning. Några av höjdarna: schimpansen Doris, pytonormen Mary Lou, och naturligtvis Clarence, ett genuint skelögt lejon som var lika snäll framför kameran som utanför. (Ett grinigare lejon fick ta alla attackscener.) "Det bästa med filmen är lejonets framträdande bland alla mänskliga skådespelare. När jag tänker på det, är skådespelarna också ganska häpnadsväckande" (Toni Mastroianna, "Cleveland Press").