Crossroads
Eugene Martone (Ralph Macchio, "The Karate Kid" & "The Karate Kid Part II") kämpar med djävulen och hans öde när han går till CROSSROADS i detta nutidsdrama. Med en potent blandning bestående av äventyr, romantik och musik tar filmen den unge gitarristen Martone in i en farlig och utmanande ny värld. Den nyutflugne musikern är besatt av att lösa bluesens mysterier och hittar grälsjuke Willie Brown (Joe Seneca), en mästare på bluesmunspel och fritar honom från fängelset. Den osannolika duon är på luffen från New York till Mississippi då Martone letar efter den förrymda Frances (Jami Gertz, "Quicksilver"). Med en rik blandning av deltablues och bilrock producerad av Ry Cooder tar filmen Martone och Brown på en intensiv odyssé som leder dem till ett dramatiskt klimax på CROSSROADS.