Deal Of The Century: Oss Fifflare Emellan
EN STOR AFFÄR – SOM KAN GÅ UPP I RÖK NÄR SOM HELST! Snabbkäftade Eddie Muntz är säljaren med stort S. Han säljer vapen – små för att starta upplopp och stora för att sätta i gång världskrig. Men han säljer inte till vem som helst, bara till folk som har resväskor fulla med pengar. ChevyChase, Sigourney Weaver och Gregory Hines har huvudrollerna i Oss fifflare emellan, en bitsk satir om den internationella vapenhandeln av manusförfattaren Paul Brickman och regissören William Friedkin. Den här dråpliga berättelsen – i samma absurda anda som Dr Strangelove och Wag the Dog – visar upp en industri som tjänar storkovan och bär stor del av skulden till det i många stycken beklagliga världsläget.