Dear Suburbia,
Den senaste filmen av Kai Neville, Dear Suburbia, är filmad på plats i Japan, Australien, Nya Zeeland, Indonesien och Västindien. Den är en uppföljaren till hans tidigare filmer Modern Collective och Lost Atlas. Filmen är en högkvalitativ, platsbaserad surf-film med exotiska landskap, objekt och personligheter som kontrasteras mot förortslivets traditioner. Spontanitet kontra rutin. Det okända kontra det välkända. En tolkning av vår livsstil; kultur, surfing, resor ut i världen - en piruett in i det absurda. Resultatet är en graciös, ofta schizofren glimt av det moderna livet med en surfbräda och ett pass.