Den fantastiska räven
En animerad dramakomedi om herr och fru Räv som lever ett lyckligt liv tillsammans med sin excentriske son Ash. För några år sedan övergav den småkriminelle herr Räv sin brottsliga bana men när livet som tidningskrönikör börjar bli för tråkigt så ger han sig ut på nya stöldräder tillsammans med sin vän pungråttan Kylie. Efter stöldräderna hamnar han i konflikt med bönderna Boggis, Bunce och Bean som bestämmer sig för att försöka fånga och döda herr Räv. Regi: Wes Anderson. Röster: George Clooney, Meryl Streep, Jason Schwartzman, Bill Murray, Michael Gambon, Willem Dafoe m.fl. (Fantastic Mr. Fox)