Den nakna pistolen
En komisk actionfilm där den klumpige och oförutsägbara polisen Frank Drebin försöker stoppa en komplott mot drottning Elizabeth II under hennes besök i Los Angeles. Med en blandning av slapstick och parodi hanterar Drebin en rad absurda situationer. Regi: David Zucker. I rollerna: Leslie Nielsen, Priscilla Presley, Ricardo Montalban, George Kennedy, O.J. Simpson m.fl.