Den siste scouten
År 2065, i efterdyningarna av ett förödande kärnvapenkrig, letar besättningen på Pegasus efter ett nytt hem för mänskligheten. När de närmar sig sin potentiella nya värld kan upptäckten av ett annat skepp vara nyckeln till deras frälsning, eller döma dem och resten av mänskligheten till utrotning.