Dreamgirls
”Dreamgirls” innehåller fantastiska framträdanden från den stjärnspäckade rollistan och skildrar den fängslande berättelsen om tre sångerskor som inser att allt är möjligt, bara man håller fast vid sina drömmar. Grammy-belönade Beyoncé Knowles (Deena), Oscar-vinnaren Jamie Foxx (Curtis) och Golden Globe-belönade Eddie Murphy (James ”Thunder” Early) är fullkomligt lysande i oförglömliga rollprestationer som ger prov på deras stora talang. Jennifer Hudson (Effie) är dessutom en sensation i det genombrott som gav henne en Oscar 2006 för Bästa kvinnliga biroll. Den Oscar-belönade filmen ”Dreamgirls”, som bygger på den Tony-belönade Broadwaysuccén, är regisserad av Oscar-vinnaren Bill Condon (manusförfattare till ”Chicago”) och är ”en triumf” av filmunderhållning som kommer attfascinera dig om och om igen.