Dumbo
Holt Farrier är en före detta cirkusstjärna som anställs av cirkusdirektören Max Medici för att ta hand om en nyfödd elefant. Elefantens överdimensionerade öron gör honom till åtlöje på cirkusen. När Holts barn upptäcker att Dumbo kan flyga får de omedelbart besök av den övertygande entreprenören V.A. Vandervere och trapetskonstnären Collette Marchand som vill göra en stor stjärna av den annorlunda lilla elefanten.