En familj - August: Osage County
Ett tragikomiskt drama om Violet Weston, en pillerknaprande matriark i en av den amerikanska Söderns mest dysfunktionella familjer. En natt försvinner Violets man Beverly mystiskt och utan ett spår. Hans försvinnande får parets tre döttrar att återvända till sitt barndomshem tillsammans med sina respektive. Hemligheter uppdagas och hätska ord flyger under de heta augustidagar som mamman och döttrarna kämpar med sina gamla roller i en oförlåtlig familjehierarki. Regi: John Wells. I rollerna: Meryl Streep, Julia Roberts, Juliette Lewis, Julianne Nicholson, Ewan McGregor, Sam Shepard m.fl. (August: Osage County)