Fight Club
En våldsam dramathriller om kontorsarbetaren Jack som hatar sitt tråkiga liv. När han träffar den mystiske Tyler Durden innebär det en revolution i Jacks tillvaro. Tillsammans startar de en hemlig klubb för män som tycker om att slåss, men samtidigt tar Tyler alltmer kontroll över Jack. Regi: David Fincher. I rollerna: Edward Norton, Brad Pitt, Helena Bonham Carter, Meat Loaf, Zach Grenier m.fl.