Gangster Squad
Filmen bygger på verkliga händelser och utspelar sig i slutet av 40 talet i ett korrupt Los Angeles som kontrolleras helt av maffialedaren Mickey Cohen (Sean Penn). För att förgöra Cohens imperium tillsätts en hemlig styrka inom LAPD ledd av Sgt. John O’Mara (Josh Brolin) och Jerry Wooters (Ryan Gosling) som måste ta till alla metoder för att befria staden från en av de farligaste maffiorna genom tiderna. För regi står Ruben Fleischer som tidigare ligger bakom Zombieland.