Gorongosa: Paradise Reborn
Gorongosa nationalpark var känd som Afrikas lustgård, men 15 år av inbördeskrig lyckades nästan utplåna djurstammarna i jakt på kött eller pengar. Nu är det platsen för historiens största vildjursreservat. Det här är Gorongosas historia som vi ser berättas med hjälp av den livliga elefanthonan Mwana Nzo. Ärrad efter kriget anpassar hon och hennes familj sig sakta till fred i en park som nu sprudlar av liv.