Hababam Sınıfı Yaz Oyunları
Utvalda studenter från den privata gymnasieskolan Camlica High School deltar årligen i skoltävlingar på Cypern. Skolans ägare, Penny Pincher Lütfullah, väljer vanligtvis ut fyra studenter som får delta i tävlingen. Handsome, Racon, Format och Dede sjösätter en plan som gör att de snart sitter på ett plan på väg till Cypern. Det blir inte så mycket fokus på tävlingen för gänget utan istället ett oförglömligt äventyr där de börjar förstå värdet av vänskap och solidaritet.