Halloween H20: 20 Years Later
För 20 år sedan flydde ondskan själv, Michael Myers, från sitt fängelse och begav sig ut på en mordturné i Haddonfield på Halloween. Nu har Michael återvänt för att terrorisera en ny generation och överlevaren Laurie Strode (Jamie Lee Curtis).