Clint Eastwood är tillbaka i sitt tredje kriminaldrama som polisdetektiv Callahan, den här gången tillsammans sin nye partner Tyne Dale i rollen som inspektör Kate Moore, en kvinna med dubbla uppdrag – att spåra upp terroristerna och vinna Callahans förtroende. Pepprad med kärv humor, och teamet Eastwood-Dalys gemensamma slagkraft leder detta äventyr till ytterligare en vinnarskåra i kolven på Harrys Magnum 44.