Höstprinsen
Helsingfors 1980, en stad som är full av ung energi och uppror. Två unga författare som har bestämt sig för att erövra världen blir handlöst förälskade. För Inka sätter kärleksaffären allt i rörelse. Hon finner sin egen röst och får sin första roman utgiven, och den blir en sensation. Intensiteten i deras relation har en annan effekt på Juhana som börjar tappa greppet om skrivandet och slutligen livet.