I lust och nöd: Är det det här du kallar kärlek?
Meryl Streep och Jack Nicholson bildar ett underbart par i denna roliga skildring av modern romantik. Filmen bygger på Nora Ephrons bitterljuva storsäljande roman och har regisserats av Mike Nichols (”The Graduate”, ”Postcards From The Edge”). Streep spelar Rachel, en framgångsrik matskribent som sätter kärlek och moderskap före karriären. Nicholson spelar Mark, en kvinnotjusare och tidningskrönikör som inte helt kan lämna sina gamla tricks. Hon bor i New York, han bor i Washington. Om inte de förutsättningarna kan slå en kil i ett förhållande kan ingenting göra det!