In Love and War
Första världskriget rasar, men mitt i kaoset och fasan spirar en romans mellan en vacker sjuksköterska och den äventyrslystna unga ambulansförare som hon vårdar — den då 18-årige Ernest Hemingway, som skadats vid fronten. De starka känslor som blossar upp mellan dem kommer att förändra deras liv för alltid. Sandra Bullock och Chris O'Donnell spelar huvudrollerna i denna bitterljuva kärlekshistoria av Richard Attenborough, som bygger på Ernest Hemingways biografi och skildrar den romans som fick honom att skriva mästerverket A Farewell to Arms.