Invisible Essence: The Little Prince
Invisible Essence explores the global legacy of The Little Prince 75 years after its publication. The film introduces a modern day Little Prince – a seven year-old blind Pakistani-Canadian boy who absorbs The Little Prince for the first time – and captures engaging conversations with an incredible range of individuals such as Mark Osborne (Director of the animated film “The Little Prince”), Rupi Kaur (Poet, New York Times Bestselling Author), and Olivier and François d’Agay (the great nephew and nephew of Antoine de Saint- Exupéry). Although a fable, Antoine de Saint-Exupéry’s transcendent story suggests an ethical philosophy about life in its own way, a code of respect for humanity.