Iqbals och Silles gata ska rivas och det ska byggas nya hus. Det är Åsneman och Svinet som ligger bakom projektet. För de två skurkarna är byggprojektet en täckmantel för att komma över den olja som de har hittat under Blågårdsgade och som kan göra dem till miljardärer.