It happened one night
Clark Gable och Claudette Colbert bäddar för skratt som omaka par i denna komediklassiker från 1934. Bortskämda Ellie Andrews (Colbert) rymmer från sin rike far (Walter Connolly), som försöker hindra henne från att gifta sig med en värdelös playboy. På väg till New York träffar Ellie den arbetslöse journalisten Peter Warne (Gable). När deras buss går sönder provar de tillsammans på lyckan som liftare. Peter hoppas kunna skriva en artikel om deras missöde, men allt blir till en stor röra när den förrymda arvtagerskan och den fräcke reportern blir kära. It Happened One Night, regisserad av by Frank Capra, var den första film som vann de fem stora Oscars: Bästa Film, Bästa Skådespelare, Bästa Skådespelerska, Bästa Regi och Bästa Filmmanus.