Ivanhoe - den svarte riddaren
Äventyrliga stjärnan Robert Taylor spelar med Oscarsbelönta Elizabeth Taylor i sir Walter Scotts episka berättelse om medeltida ära, romans och ridderlighet - Ivanhoe. 1194. Kung Rikard Lejonhjärta har tillfångatagits av Kungen av Österrike, och hans ondsinta bror John planerar att ta över tronen. Men när Robin av Locksley slåss som Robin Hood, riskerar en annan man, Ivanhoe (Taylor), allt för sin kung - och för att hedra Rebecca (Taylor), kvinnan han älskar. Inspelad på plats i England och Skottland.