Jag är Ingrid
Våren 2011 träffade regissören Stig Björkman Ingrid Bergmans dotter Isabella Rossellini på filmfestivalen i Berlin och hon föreslog att han skulle "göra en film om mamma". Genom Isabella fick Stig tillgång till en av filmhistoriens största skådespelare. Ingrid Bergman var under sitt liv sjufaldigt Oscarsnominerad och trefaldigt Oscarsbelönad, och hennes storslagna prestationer i klassiker som "Casablanca" från 1942 gjorde henne till en av de starkast lysande stjärnorna under Hollywoods guldera. Detta är ett personligt och fängslande porträtt som avslöjar en kvinna med obestridlig viljestyrka, stor talang och en för sin tid radikal syn på karriär, moderskap och kärleksliv.