Peter (Charlie Day) och Emma (Jenny Slate) trodde att deras livs största ögonblick väntade dem – äktenskap, barn och ett hem i förorten – tills att deras respektive partners dumpar dem. Livrädda att de har missat chansen till evig lycka bestämmer sig Peter och Emma för en galen plan i hopp om att vinna tillbaka sina ex med oväntade resultat.