Jakten på tonträ
Med lönnträden från den balkanska skogen kan man skapa en ovärderlig fiol - lika prestigefylld som originalet Stradivarius. När violinmakaren Gaspar Borchardt cyklade genom Bosnien i tjugoårsåldern hittade han det mest perfekta trädet han någonsin hade sett, men tog inte hem det. Fast besluten att hitta det fyrtio år senare, har han gett sig in på en oförglömlig resa för att bygga det perfekta instrumentet åt den världskände violinisten Janine Jensen.