Jarhead: Law of Return
Ronan Jackson är en skicklig stridspilot i Israels försvarsmakt och son till en amerikansk senator. När han flyger genom syriskt luftrum blir han nerskjuten. Han överlever mirakulöst, men blir tillfångatagen av Hizbollah. Nu är det upp till en grupp elitsoldater, ledda av fanjunkare Dave Torres, att försöka rädda honom, trots att de måste riskera sina egna liv för en man de aldrig ens träffat.