Jumping the Broom
Sabrina Watson (Paula Patton, Precious) och Jason Taylor (Laz Alonso, Fast & Furious) är perfekta för varandra. Tyvärr är deras familjer också det perfekta receptet på katastrof. Mrs. Watson (Angela Bassett, Green Lantern) är en känslig överklassdam med egendom på förnäma Martha's Vineyard, där Jasons mor (Loretta Devine, Death at a Funeral) från det fattigare Brooklyn inte riktigt passar in. När de två familjerna samlas inför Jasons och Sabrinas bröllop visar det sig att båda sidorna av släkten har sina egna traditioner … och hemligheter! När arbetarklassen och överklassen nu möts kommer sanningen fram och bara en fråga kvarstår – ska paret klara de hysteriska och utmattande prövningar som väntar och genomföra sin vigsel? Jumping the Broom är en avslöjande, inspirerande och hysterisk romantisk komedi med hög igenkänningsfaktor.