LEGO-Filmen
Den första LEGO-långfilmen någonsin följer Emmet, en regelföljande, helt normal LEGO-minifigur som av misstag identifieras som en helt enastående person som är nyckeln till att rädda världen. Han värvas till ett brödraskap av främlingar på ett episkt uppdrag för att stoppa en ondskefull tyrann, en resa Emmet är hopplöst och hysteriskt illa förberedd för.