Där det är kaos och förstörelse, där hittar man Stålmannens förvrängda klon, Bizarro, som hör motsatsen till vad som sägs, som säger motsatsen till vad han menar och gör motsatsen till vad som är rätt. Mannen av stål beslutar att det är dags att hitta ett nytt hem åt honom…på en annan planet, Bizarro World! På jorden fortsätter Stålmannen och Lagens Väktare som vanligt med att stoppa skurkar. Men när Bizarro World hotas av den galaktiska tyrannen Darkseid, återvänder Bizarro till jorden och klonar Lagens Väktare, för att skapa fler ”hjältar” som honom själv: Bizarros Väktare är födda! Från Batman, Wonder Woman, Green Lantern och Cyborg, föds bakåtsträvande kloner vid namn Batzarro, Bizarra, Greenzarro och Cyzarro. Nu får Lagens Väktare gå samman med sina bisarra motsvarigheter för att stoppa Darkseid och rädda galaxen!