LEGO Star Wars Holiday Special
LEGO Star Wars Holiday Special är ett lekfullt och roligt firande av Skywalker-sagan som tar plats efter episod 9, med flera hopp genom sagorna fyllt av ikoniska hjältar och skurkar – allt med högtiden som bakgrund och stämningsskapare. Berättelsen börjar på livsdagen. Alla i hela galaxen är på festhumör, men Rey beger sig ut på ett uppdrag med BB-8 för att hitta ett jeditempel som bara visar sig på denna högtidliga dag. Hon vill ta del av visdomen inuti templet och lära sina vänner om jediriddarnas gamla traditioner. Inne i templet beger sig Rey ut på ett episkt äventyr som sträcker sig över hela sagan och hon får uppleva minnesvärda ögonblick från Star Wars-sagan. Hon träffar en ung och lättpåverkad Luke Skywalker och möter Darth Vader och kejsaren. Under sin resa genom tid och rum träffar hon välkända personer som Obi-Wan, Anakin, Yoda, Han Solo, Kylo Ren samt Mandaloriern och barnet. Hemma på Millennium Falcon försöker Finn, Poe, Chewie, R2-D2, C-3PO, D-O och resten av Reys vänner att ordna den bästa livstidsfesten någonsin! I samma anda som andra klassiska helgfilmer blir frågan om Rey kommer att hinna tillbaka från templet för att fira livsdagen tillsammans med sina vänner, och om hon kommer att förstå högtidens verkliga mening?