Leva på hoppet
Ett romantiskt drama om Anja som lever med sin sambo Tomas i en storfamilj med gemensamma barn och bonusbarn. När Anja diagnostiseras med obotlig cancer blottläggs parets försummade kärlek och deras tillvaro går i kras. Ensam med sin sorg och sina rädslor förstår Anja att hon behöver Tomas mer än någonsin. Anja och Tomas blir nu huvudpersoner i en kärlekshistoria där de måste lära sig att älska varandra på nytt. Regi: Maria Sødahl. I rollerna: Andrea Bræin Hovig, Stellan Skarsgård, Elli Rhiannon Müller Osborne, Alfred Vatne, Steinar Klouman Hallert, Daniel Storm Forthun Sandbye, Eirik Hallert m.fl. (Håp)