Mänskligt villebråd
En skräckfilm om en lyxkryssare som förliser utanför en avlägsen ö och där den ende som lyckas ta sig iland levande är storviltjägaren Bob Rainsford. På ön ligger ett gammalt slott dit Bob välkomnas av en excentrisk rysk greve vid namn Zaroff. På slottet träffar Bob ytterligare två överlevare från en annan skeppsbruten båt, syskonen Eve och Martin. Zaroff är mycket generös mot dem alla tre men det visar sig snart att greven har dolda motiv för sin gästfrihet. Regi: Ernst B. Schoedsack och Irving Pichel. I rollerna: Joel McCrea, Fay Wray, Leslie Banks, Robert Armstrong, Noble Johnson m.fl. (The Most Dangerous Game)