Mission to Lars
Den kritikerrosade dokumentärfilmen Mission to Lars är den roliga och gripande historien om två syskons försök att uppfylla sin brors dröm om att få träffa hårdrockslegenden Lars Ulrich från Metallica. Tom Spicer har fragil X-syndromet, en form av autism. Han har en dröm, nämligen att få träffa sin hjälte. Hans bror och syster smider en plan som inte är helt genomtänkt för att förverkliga detta. Men deras förhoppningar om en trevlig resa där de kommer varandra närmare blir kortlivade eftersom Toms handikapp, hans dysfunktionella familj och hårdrockens krångliga backstage-värld ständigt sätter käppar i hjulet. Den här lysande och livsbejakande filmen är en riktig rock- och dalbana som får dig att knyta näven i luften för att hylla en av de mest underhållande dokumentärerna som någonsin gjorts.