Ute på hedarna hittas Antoine Legoffs kropp knuten till foten av en obelisk som i Belle-Îles folktro sägs vara en dödsdömd älskare. Marine Lamblin, en omild, erfaren polischef, utreder fallet tillsammans med kapten Thomas Keller, en charmig men omedgörlig polisman från fastlandet. En romantisk rivalitet, lögner, hemligheter och fastighetsbedrägerier förstör friden på den mångfacetterade ön.