Mot Alla Odds
Mörk passion exploderar i denna heta, ödesdigra kärlekshistoria med Rachel Ward och Jeff Bridges i huvudrollerna. Terry Brogan (Bridges), en cynisk före detta amerikansk fotbollsstjärna, anlitas för att hitta Jessie Wyler (Ward), en förrymd älskarinna till en hänsynslös nattklubbsägare i Los Angeles, Jake Wise (James Woods). Enligt Jake har Jessie knivhuggit honom och försvunnit med 50 000 dollar. Men Terrys uppdrag glöms snart bort då han spårar upp och förälskar sig i den vackra Jessie på en mexikansk ö. Det blir dock trubbel när Jake skickar sin underhuggare Hank Sully (Alex Karras) för att föra tillbaka älskarna. Terry drivs av passion för den mystiska unga kvinnan och finner sig snart fångad i en komplex väv av korruption, svek och mord. Mot Alla Odds är fullpackad med fängslande spänning och intensiv sensualitet som griper tag i dig och aldrig släpper taget.