Music And Lyrics
Alex Fletcher är en slocknad stjärna från 80-talet som får en ny chans att återvända till rampljuset när dagens stora stjärna på pophimlen ber honom skriva en ny låt åt henne. Problemet är att Alex inte får till orden till sin musik. Sophie Fisher är en ung kvinna som vattnar Alex blommor. Helt oväntat visar det sig att hon är rena naturbegåvningen på texter. Medan de jobbar på att skapa hitlåtar uppstår ljuv musik i dubbel bemärkelse. Med Hugh Grant och Drew Barrymore som hitmakare har Marc Lawrence (Two Weeks Notice) regisserat en smågalen romantisk komedi från musikvärlden som garanterat kommer att få dig att skratta!