Det gifta paret Claus och Sunny von Bülow lever ett inte helt lyckligt liv på den amerikanska östkusten. Familjens stora förmögenhet är helt och hållet Sunnys, och när hon faller i koma efter en allvarlig insulinchock anklagas Claus för att ha försökt mörda henne. Filmen bygger på en bok av Alan Dershowitz, som i sin tur bygger på verkliga händelser. Regi: Barbet Schroeder. I rollerna: Jeremy Irons, Glenn Close, Ron Silver, Annabella Sciorra m.fl. (Reversal of Fortune)