Ingen asyl: Det oavkortade kapitlet ur Anne Franks dagbok
Tidigare okända dokument avslöjar hur Anne Franks far, Otto Frank, sökte asyl i USA men nekades visum. Breven tar oss in i en omskakande värld där han desperat försöker rädda sin familj undan nazisterna, men omvärlden stänger sina dörrar.