Olympus Has Fallen
Ett diplomatiskt möte i Vita huset förvandlas till ett fullskaligt terroristangrepp. Fienden har trängt in och presidenten tagits som gisslan. Regeringen sitter inte med något trumf på handen. Så när som på ett: den avskedade Secret Service-agenten Mike Banning befinner sig innanför murarna. Han har allt att vinna… men om han förlorar kommer USA att förintas av atom-bomber. Låt kampen börja! USA står inför historiens största angrepp och hela västvärlden har endast ett hopp: Gerard Butler!