Oz the Great and Powerful
Disneys Oz The Great And Powerful är ett fantastiskt filmäventyr av regissören till Spider-Man-trilogin. Vi får följa med Oscar Diggs (James Franco), en cirkustrollkarl med tveksam moral som plötsligt slungas iväg till det färgsprakande magiska landet Oz. Där tror han sig ha vunnit högsta vinsten, tills han möter tre häxor (Mila Kunis, Rachel Weisz och Michelle Williams) som inte är helt övertygade om att han är den store trollkarl som alla väntat på. Motvilligt dras Oscar in i en storslagen kamp mellan gott och ont som splittrar Oz befolkning, och han tvingas välja sida innan det är för sent. Med hjälp av illusioner, stor påhittighet – och kanske lite magi – försöker Oscar övertyga sig själv och alla andra att han faktiskt är den mäktiga trollkarlen från Oz.