Maya, en lovande, ung stylist från Marocko är på väg att få sitt första heltidsjobb i ett känt modehus. Barndomen i en förort för arbetarklassen i Marocko ligger helt bakom henne nu. Hon är nu officiellt en "it girl" i modevärlden och Saint Germain des Prés. Men oturen är framme, en enkel poliskontroll visar att hennes uppehållstillstånd har gått ut och inom 24 timmar sitter hon på ett direktflyg till Marocko. Tillbaka till landet och familjen som hon ville glömma på grund av kulturchocken och alla fördomar. Maya kommer att göra allt i sin makt, allt hon kan för att komma tillbaka till Frankrike.