Pirates of the Caribbean: Död mans kista
Den charmige piratkaptenen Jack Sparrow (Johnny Depp) är tillbaka för att betala en blodskuld till den legendariske Davy Jones, de sju havens spöklike härskare! Den här gången kastas den stilige Will Turner (Orlando Bloom) och den vackra Elizabeth Swann (Keira Knightley) in i en strömvirvel av missöden, som försvåras av Jacks jakt på att undkomma evig förbannelse genom att hitta den mytomspunna död mans kista!