Presumed Innocent
Harrison Ford spelar en åklagare som har en kärleksaffär med en kollega (Greta Scacchi) som sedan blir mördad. När det visar sig att han är huvudmisstänkt blir hans kamp för att rentvå sitt namn till ett virrvarr av lögner och dolda passioner. Brian Dennehy, Bonnie Bedelia, Raul Julia och Paul Winfield medverkar också, i regi av Alan J. Pakula.