Prinsessan och ponnyn
Den 10-åriga prinsessan Evelyn Cottingtons identitet måste skyddas till varje pris, och av säkerhetsskäl skickas hon därför iväg långt bort för att bo tillsammans med avlägsna släktingar i Amerika. Där träffar hon en ponny som hon blir vän med.