Promised land
Ett drama om Steve Butler som är en hänsynslös affärsman i energibranschen. Tillsammans med kollegan Sue lurar han skuldsatta jordbrukare att upplåta sin mark till ett bolag som sedan utvinner naturgas på ett sätt som förstör miljön. Kampanjen går lysande, tills de stöter på oväntat motstånd i en småstad. Regi: Gus Van Sant. I rollerna: Matt Damon, Frances McDormand, John Krasinski, Rosemarie DeWitt, Hal Holbrook m.fl.